Ce este planul de marketing?

Cum stabiliţi un plan de marketing? Iată 5 paşi simpli.

Puneţi-vă în situaţia clienţilor dumneavoastră. Stiţi de ce vă cumpără produsele sau serviciile? Preţul dumneavoastră este potrivit? Reduceţi pur şi simplu preţul între 20% şi 30% ori de câte ori clienţii o cer sau bilanţul devine înfricoşător? Aţi stabilit o piaţă ţintă sau un plafon de vânzări pentru următoarele 12 luni?

Nu aveţi nevoie de grafice complicate sau consultanţi scumpi pentru a dezvolta un sistem de marketing eficient. Dar aveţi nevoie de un plan. Un plan de marketing vă oferă o hartă care vă poate conduce acţiunile şi vă poate arăta drumul. Un plan de marketing vă poate ajuta să:

- Identificaţi ce clienţi reprezintă perspectiva cea mai bună pentru dumneavoastră.

- Evaluaţi datele despre companie în funcţie de industria şi piaţa dumneavoastră.

- Să urmăriţi rezultatele pentru a învăţa ce funcţionează şi ce nu.

Fără un plan, aţi putea să vă mişcaţi repede, dar s-ar putea să vă îndreptaţi în direcţia greşită. Aici sunt cinci paşi pentru a dezvolta un plan de marketing strategic şi practic.

 
Pasul 1: Poziţionaţi-vă produsul

Mulţi oameni de afaceri nu fac o bună diferenţiere între promovare, publicitate şi relaţii publice. Acestea sunt căile mesajului sau campaniei, nu marketingul ca atare. Cele patru caracteristici ale marketingului sunt:

- Produsul: Trebuie să aveţi produsul sau serviciul potrivit cu piaţă dumneavoastră.

- Preţul: Trebuie să vindeţi produsul sau serviciul dumneavoastră pentru o sumă care să spună clienţilor vizaţi că este o afacere bună.

- Promovarea: Trebuie să creaţi o percepţie adecvată prin multiple canale de comunicare, incluzând afişe, e-mailuri, pliante, broşuri şi cărţi poştale, spoturi TV şi radio, anunţuri în ziare sau reviste, pe Internet şi altele.

- Locul: Trebuie să distribuiţi produsul dumneavoastră în locurile în care clienţii vizaţi îl pot găsi cu uşurinţă.

Dacă puteţi pune produsul sau serviciul potrivit la preţul potrivit în faţa clientului potrivit, aţi reuşit. ţineţi minte că nu vânzările masive sunt cheia succesului. Profitul este. Scopul marketingului este să genereze interes şi recunoaştere, care vor duce către vânzările ce pot propulsa profitul. Acesta este motivul pentru a crea o strategie. Doriţi să modelaţi mesaje convingătoare pentru clienţii vizaţi. De asemenea, doriţi mesaje care să promită doar ceea ce oferiţi cu adevărat.

Nici una dintre acestea nu necesită o producţie cu costuri exagerate.

 
Pasul 2. Exploraţi-vă potenţialul creativ

Pentru a defini marketingul potrivit pentru compania dumneavoastră, stabiliţi şedinţe de brainstorming cu consilierii dumneavoastră de încredere: familia, prietenii, personalul sau alţi profesionişti. Întâlnirile pot fi mese neformale sau întâlniri oficiale în afara firmei. Doar să staţi departe de telefoanele care sună. Nu vă aşteptaţi să terminaţi totul într-o singură întâlnire. La aceste şedinţe, căutaţi răspunsuri la următoarele întrebări:

-Cui vindeţi?

-De ce au nevoie clienţii?

-Prin ce e special produsul sau serviciul dumneavoastră, faţă de cel al concurenţei?

-Ce tehnici de marketing vor face produsul dumneavoastră remarcat?

-Când şi cât ar trebui să faceţi eforturi de marketing?

-Unde doriţi să ajungă compania dumneavoastră peste un an?

Poate ar trebui să înregistraţi aceste întâlniri şi să extrageţi cele mai bune idei şi sugestii. Începeţi prin a lua notiţe. Descrieţi starea şi mărimea locului dumneavoastră pe piaţă, cum vor funcţiona vânzările şi distribuţia, clienţii vizaţi - vârsta, venitul, locurile şi modurile de achiziţie - şi cum se plasează produsele dumneavoastră în comparaţie cu cele ale competitorilor.

 
Pasul 3: Ascultaţi părerile clienţilor

Trebuie să ştiţi cum reacţionează clienţii la calitatea şi preţul produselor dumneavoastră, la servicii şi livrare, imagine şi marcă - pe scurt, tot ce influenţează decizia lor de a cumpăra.

Pentru a afla ce gândesc clienţii, întrebaţi-i. Faceţi un sondaj unora dintre clienţii existenţi precum şi celora pe care i-aţi dori drept clienţi. Daţi telefoane personal sau trimiteţi-le chestionare prin e-mail sau cărţi poştale. Adăugaţi şi bonusuri pentru a stimula participarea, de exemplu reduceri sau monstre gratuite.

Oamenii de afaceri sunt deseori surprinşi de ceea ce spun clienţii. De exemplu, o firmă a învăţat dintr-un chestionar că recepţioniştii săi erau ursuzi cu clienţii la telefon. Cum să afli dacă nu întrebi clienţii?

SWOT
Analiza SWOT - atuuri, slăbiciuni, oportunităţi, riscuri - este o metodă descrisă în multe manuale de marketing pentru evaluarea unui proiect, produs sau a unei oferte.
Pe baza a ceea ce aţi învăţat, pregătiţi o analiză SWOT care să descrie afacerea dumneavoastră în noi perspective:

Puncte tari (strengths): Ce face ca afacerea dumneavoastră să prospere?

Puncte slabe (weaknesses): Unde este afacerea vulnerabilă?

Oportunităţi (opportunities): Ce condiţii sau segmente de piaţă pot duce către dezvoltare?

Ameninţări (threats): Cum vă faultează competitorii? Ce poate ameninţa succesul?

 
Pasul 4: Schiţaţi planul

Acum că aveţi o privire de ansamblu asupra condiţiilor pieţei şi a clienţilor, puteţi alcătui planul. Acest plan nu trebuie să fie un document formal, dar ar trebui să fie destul de bine conturat pentru a fi împărţit personalului sau consultanţilor externi şi pentru a vă referi la el mai târziu. Planul trebuie să conţină:

Un sumar al poziţiei dumneavoastră pe piaţă şi al scopurilor.

O definiţie a ceea ce vă aşteptaţi să realizaţi într-o perioadă de timp specificată. De exemplu: Vom vinde 150 unităţi până la începutul celui de-al patrulea semestru.

O lista a pieţelor ţintă, incluzând segmente şi arii de nişă.

O strategie potrivită pentru fiecare segment sau piaţă.

Cheltuieli, resurse şi modul în care vor fi alocate.

Canale de marketing. Aici alegeţi ce tipuri de materiale de marketing şi de vehicule de distribuţie veţi folosi pentru a atrage clienţii vizaţi, incluzând pliante, cărţi poştale, broşuri, marketing prin e-mail, liste de noutăţi, site-uri Web şi altele.

Strategii competiţionale. Cum veţi răspunde competitorilor; de exemplu, dacă un competitor scade preţurile?

 

Pasul 5: Urmăriţi rezultatele

Includeţi metode de evaluare în planul dumneavoastră. Folosiţi aceste metode pentru a realiza dacă efortul dumneavoastră de marketing dă rezultate sau ar trebui să vă regândiţi abordarea. Calculaţi categoria şi costul comunicaţiilor de marketing şi comparaţi-le cu un set specific de vânzări prevăzute.

Pentru campaniile prin poştă, verificaţi cum merge campania realizând un document în Excel 2003 care să includă specificaţiile fiecărei comenzi precum şi o modalitate de identificare a clienţilor - cum ar fi, de exemplu, un număr de identificare a clientului. De asemenea, asiguraţi-vă că aţi inclus planuri pentru implementarea unui calendar de marketing. Chiar dacă planurile sunt excelente, fără stabilirea persoanelor responsabile şi a termenelor limită, eforturile de marketing pot da greş.

În încheiere, nu vă culcaţi pe lauri. Pieţele se schimbă mereu şi trebuie să fiţi pregătit. Asiguraţi-vă că reanalizaţi în fiecare an planul pentru a vedea dacă nu este cazul să vă revizuiţi scopurile.
 
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one