Ce este marketingul?

Sistemul de marketing care ne oferă nivelul de trai ridicat este alcătuit din numeroase firme mari şi mici, toate aflate în căutarea succesului. La acesta din urmă contribuie mai mulţi factori: strategie competitivă, angajaţi implicaţi total în munca lor, sisteme informaţionale corespunzătoare, implementare pe măsură.  Însă toate firmele de success din ziua de azi au un singur lucru în comun: sunt puternic orientate către client şi implicate în activităţi de marketing.

 

Ce este marketingul?

Care este conţinutul termenului de marketing? El trebuie înţeles nu în sensul vechi, acela de a vinde - "vânzare" - ci în cel nou, de satisfacere a nevoilor consumatorului.

"Obiectivul activităţii de marketing este acela de a face vânzarea de prisos. Scopul este de a-l înţelege pe client atât de bine încât produsul sau serviciul să se potrivească cu nevoile sale.. şi să se vândă singur"

Peter Drucker.

Conceptele de bază, în marketing, sunt: nevoile, dorinţele şi cererea, produsele; valoarea şi satisfacţia; schimburile, tranzacţiile şi relaţiile; pieţele.

Astfel, marketingul poate fi definit ca fiind un proces social şi managerial prin care grupurile şi indivizii obţin ceea ce le trebuie şi ceea ce doresc prin crearea şi schimbul de produse sau valori cu alte grupuri şi indivizi.

 

 
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one